اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ایران 2020 | بعد لانه جاسوسی و اخراج آمریکا از ایران؛ شهادت حاج قاسم انقلاب سوم و اخراج از منطقه

مشاور سابق وزیر امور خارجه تشییع حاج قاسم را انقلاب سوم در ایران نامید زیرا به گفته او، امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم دانست که آمریکا از ایران اخراج شد و این بار از منطقه اخراج خواهد شد.

ایران 2020 | بعد لانه جاسوسی  و اخراج آمریکا از ایران؛ شهادت حاج قاسم انقلاب سوم و اخراج از منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین شیخ الاسلام» دیپلمات و مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران، با حضور در ویژه برنامه شبکه خبری المیادین برای سالروز انقلاب اسلامی، گفت که جمهوری اسلامی ایران در سالروز پیروزی انقلاب قوی‌تر از گذشته است و موفق شد داعش را که ابزار آمریکا بود در هم بشکند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه ایران آنقدر قدرتمند است که می‌تواند مقابل طرح «معامله قرن» آمریکا بایستد و به آوارگان فلسطینی کمک کند تا بزودی به کشور خود بازگردند. 

شیخ الاسلام در پاسخ به وفا سرایا مجری ویژه‌برنامه المیادین که پرسید، آیا شهادت حاج قاسم انقلاب دوم بود چون می‌گویند که شهادتش، روح تازه‌ای در رگ‌های انقلاب ایران دمیده است، گفت،‌ به نظر من شهادت او، انقلاب سوم است چون، انقلاب اول، همان پیروزی اول بود و امام خمینی -ره- ورود به لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) را انقلاب دوم نامید چرا که سبب اخراج آمریکا از ایران شد. انقلاب اول علیه استبداد بود و انقلاب دوم علیه استکبار. با انقلاب دوم آمریکا از ایران اخراج شد و با انقلاب سوم که شهادت حاج قاسم است، آمریکا از کل منطقه اخراج خواهد شد. 


شیخ الاسلام در استودیو المیادین در تهران

 

به نظر من شهادت همزمان حاج قاسم و ابومهدی المهندس بزرگ‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. این شهادت همزمان مانع فتنه‌ای خواهد شد که آمریکا قصد داشت آن را بین‌ ایران و عراق ایجاد کند. این امر که دهها میلیون در ایران و عراق در مراسم تشییع شرکت کردند، تایید شیوه و راه مقاومت این شهداء بود.

در بخشی دیگر از این برنامه به پاسخ موشکی ایران به آمریکا و حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق پرداخته شد. المیادین از شیخ الاسلام در این خصوص پرسید و او گفت، برای آمریکایی‌ها خیلی سخت است که یکباره به خسارت‌های خود اعتراف کنند. چرا که از یک سو این کشور میخواهد پدافندهای هوایی خود را به کشورهای منطقه بفروشد. این پایگاه،‌ پایگاهی است که روسای جمهور آمریکا به آنجا رفته‌اند و ترامپ نیز به آنجا رفته بود لذا نمیخواهند تبعات روانی این حمله دامن آنها را بگیرد. 

 

المیادین از توان ایران برای پاسخ به آمریکا پرسید و گفت آیا پاسخی یکباره می‌دهد یا اینکه پاسخ ایران تدریجی خواهد بود و شیخ الاسلام گفت، در هر صورت جنگی جدی در جریان است و این فقط به حوزه نظامی منحصر نمی‌شود. آمریکا‌یی‌ها سعی می‌کنند نظر خود را بر عراقی‌ها تحمیل کنند برای همین برای خارج نشدن از عراق، بغداد را تحت فشار اقتصادی گذاشته‌اند. اما به هر حال پارلمان قانونی را برای خروج آمریکایی‌ها تصویب کرده و اگر آمریکا بخواهد لجاجت کند، فشارها برای اخراجش از عراق افزایش خواهد یافت. آیا ترامپ تبعات آن را می‌پذیرد همانطور که کارتر هفت جسد سوخته روی دستش ماند و انتخابات را باخت. عراقی‌ها خیلی جدی هستند و آمریکا باید خاک این کشور را ترک کند. 

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول